[...]
Στο σώμα, στην ενθύμηση πονούμε.
Μας διώχνουνε τα πράγματα, κι η ποίησις
είναι το καταφύγιο που φθονούμε.

Κ. Γ. Καρυωτάκης, [Είμαστε κάτι...], Ελεγεία: δεύτερη σειρά, 1927.

Τρίτη 6 Ιουνίου 2023

Το κρασί των Φαιάκων

 

Πες μου το πάλι πως θα με θυμάσαι κι εγώ θα σε πιστέψω.
 
Ποιος θα μπορούσε αλήθεια να κρατήσει το τιμόνι σε τούτους
                                  τους καιρούς;
Χάλασε κι η πυξίδα χαθήκαν  οι προορισμοί
τα κύματα σηκώθηκαν ως το μυαλό σβήσανε οι αιώνες
τόσες πατρίδες τόσες προσπάθειες μέσα μου καμένες.
 
Ασ’ τους ανέμους να μας πάνε όπου θέλουν
ασ’ τους ανέμους και το τυφλό κρασί
το ματωμένο φως πάνω στα χείλη σου, το ψέμα κι η ομορφιά σου
 
πες μου το πάλι
πες μου το πάλι πως θα με θυμάσαι κι εγώ θα σε πιστέψω.
 
 
Γεράσιμος Λυκιαρδόπουλος, «Το κρασί των Φαιάκων»,
ενότητα: Ακτή (1969), Υπό ξένην σημαία. Ποιήματα (1967-1987),
Αθήνα, εκδόσεις Ύψιλον / βιβλία, 1991.